همایش بزرگ انجمن دوستداران توسعه گیوی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و با هدف توسعه و پیشرفت همه جانبه این شهر در تهران برگزار شد.

این همایش که با حضور امام جمعه کوثر، معاون استاندار اردبیل، فرماندار کوثر، پیشکسوتان، فعالین عرصه علم و هنر، اعضای انجمن دوستداران توسعه گیوی و دیگر اهالی شهر گیوی در محل مجتمع فرهنگی توحید پایتخت برگزار شد، سخنرانان راهکارهای توسعه شهر گیوی و همچنین جذب و بکارگیری سرمایه گذاران بومی و غیر بومی را از اهداف تشکیل این انجمن عنوان کردند و همیاری همه مسئولان و اهالی و همچنین استفاده از افکار اقتصادی و ... دستندرکاران را برای پیشبرد این اهداف خواستار شدند.

عدالت امیرزاده سخنگوی انجمن دوستداران توسعه گیوی با اشاره به اهداف این انجمن به خبرنگار کوثرخبر گفت: توسعه و پیشرفت شهر گیوی در عرصه ها و زمینه های متعدد لازمه تلاش شبانه روزی مسئولین امر استانی و شهرستانی و همچنین توجه بیش از پیش اهالی منطقه را می طلبد تا با همفکری و همیاری فعالیت های اقتصادی، صنعتی و ... را در شهر احیا کنیم.

وی هدف تشکیل از انجمن توسعه دوستداران گیوی را فراهم کردن بستر و زیرساخت های لازم در حوزه های اقتصادی، عمرانی، صنعتی، کشاورزی، دامداری، دامپروری، باغداری، کشاورزی و ... عنوان کرد و افزود: خوشبختانه کوثر و مرکز آن شهر گیوی همه شاخصه های توسعه و پیشرفت را داراست که متاسفانه از زمان مستقل شدن این شهرستان فعالیت های اندکی در حوزه های مربوطه انجام یافته است که نیاز است مردم و مسئولین ضمن توجه به این ناکارآمدی ها، ملزومات پیشرفت متوازن در سطح شهر را پیگیری و عملیاتی سازند.

شهردار اسبق مناطق 2، 9، 16 و 18 تهران بزرگ، جذب سرمایه گذاران بومی را از جمله ضروریات احیای توسعه در گیوی عنوان کرد و افزود: می بایست بستری فراهم شود که همشهریان بجای سرمایه گذاری در شهرستانها و استان های همجوار در زادگاه خود که تنها نیازمند توجه مسئولین و اهالی است، سرمایه گذاری کنند.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه ظرفیت و پتانسیل کافی در شهر گیوی مهیاست خاطر نشان کرد: چرا برای توسعه و آبادانی منطقه از شخصیت ها و علم پروران بومی که در سطح کشوری، استانی و شهرستانی مطرح هستند یاری نمی طلبیم، می بایست با دعوت از همه دوستداران توسعه گیوی اقدامات اولیه پیشرفت باغ شهر استان (گیوی) را مطالبه کنیم.

امیرزاده با بیان اینکه همه موظفیم در برابر شهرمان و آینده ساران منطقه قدم های شایسته ای را برداریم، اضافه کرد: بی شک اهالی گیوی در هر جای ایران اسلامی که باشند خواهان توسعه منطقه و زادگاه خود هستند؛ پس باید با روی کار آمدن همه دوستداران گیوی تمهیداتی در جهت پیشرفت همه جانبه این شهر و همچنین فراهم ساختن بستری ماسبت برای آیندگان صورت گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: بی شک توصیه ها، پیشنهادات، همکاری ها و همیاری های مادی و معنوی دوستداران گیوی در اقصی نقاط کشور دست اندرکاران این انجمن را در فعالیت های لازم جهت توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و پیشرفت اقتصادی و صنعتی و همچنین مهاجرت معکوس بیش از پیش یاری خواهد کرد.

منبع متن درج شده در بالا: پایگاه خبری تحلیلی کوثر خبر